RETNINGSLINJER Covid-19

Når klinikken åbner på ny er der en række ting som skal overholdes for at vi som liberale erhverv kan leve op til kravene.

Sammen med disse nye krav har jeg listet op hvad der forventes af dig og hvad du kan forvente i forbindelse med dit besøg i klinikken.

Der tages forbehold for fejl og mangler og denne tekst kan blive opdateret løbende.

 

Nye regler mm. for genåbning

Ved sygdom skal du som altid melde afbud/ vente med en tid til du er rask.

Personer der har symptomer på covid-19 bør følge sundheds-myndighedernes råd og anbefalinger om selvisolation i hjemmet. Læs mere om sundhedsmyndighedernes råd og anbefalinger her.

Krav om *Coronapas 

Alle besøgende skal fremvise og dokumentere en af følgende enten elektronisk eller i papirformat:

  • En max. **72-timers negativ PCR-/kviktest regnet fra tidspunktet testen blev foretaget
  • Gennemført vaccinationsforløb (din dokumentation for dette er gyldig fra 2 uger efter du har fået den afsluttende vaccinedosis
  • En positiv test der er mellem 14 og 180 dage gammel, regnet fra tidspunktet testen blev foretaget

*Ved Coronapas forstås en af de tre ovenfor listede punkter. Det er desuden et krav at der forevises ID sammen med coronapasset.

Ved ID forstås pas, kørekort, sundhedskort eller anden offentligt udstedt identitetskort.

Navnet på indehaveren af coronapasset og det medbragte ID skal stemme overens.

I visse tilfælde kan man være fritaget fra kravet. Er du i tvivl kan du kontakte mig på 41114808 og så vil du så hurtigst muligt få tilsendt en liste på hvem, kravet ikke omfatter.

**Husk desuden at tage højde for tidspunktet ift. hvornår testen blev foretaget. Har du fx en negativ test fra mandag morgen kl. 9 dækker den ikke klinikkens tider torsdag og så fremdeles.

Det anbefales at jeg som behandler får foretaget mindst en test en gang i ugen. Jeg har valgt at få foretaget kviktests 2 gange ugentligt, så jeg altid overfor jer, såfremt I ønsker det, kan fremvise mit negative testsvar. Skulle det ske at jeg ender ud med et positivt svar aflyses de berørte behandlinger. 

Læs mere om hvordan du bruger Coronapasset her.

Krav om værnemidler
  • Der skal, som *udgangspunkt benyttes mundbind der dækker både mund og næse eller visir, der dækker enten mund og næse eller mund, næse og øjne. Det er ikke nok at tage fx et tørklæde op om munden og næsen.
  • Du skal beholde værnemidlet på frem til din behandlingsstart og påføre et nyt mundbind/visir inden du forlader behandlingsrummet.
  •  Husk at spritte hænderne af både før og efter du rør ved dit værnemiddel. Husk generelt at holde en god håndhygiejne.

*I visse tilfælde kan man være fritaget for kravet. fritagelsen for kravet gør sig kun gældende hvis der hverken kan bæres mundbind eller visir. Er du i tvivl kan du kontakte mig på 41114808 hvorefter jeg så hurtigt jeg kan komme til det sms´er dig en liste på hvem kravet ikke omfatter. Jeg bærer mundbind fra et par minutter inden din behandlingstid starter til du har forladt klinikken. Jeg bærer ydermere et visir til den del af din behandling der foregår nær dit ansigt mens du ligger på ryggen.

Har du været i udlandet?

Har du opholdt dig i udlandet længere end et kortvarigt transportskifte bedes du vente med at komme i klinikken til minimum 3 uger efter. (Husk desuden kravene vedr. Coronapas og værnemidler).

Generelt:
  • Vi skal passe på hinanden og derfor skal man spritte hænderne af så snart man ankommer. Og der skal holdes en god håndhygiejne under al den tid man opholder sig i klinikken/salonen. (Der vil stå håndsprit både i salonen, mellemgangen, på toilettet og i behandlingsrummet.
  • Du får en pose til at smide dit brugte mundbind ned i. Når den er lukket skal det ned i skraldespanden på gulvet eller pakkes væk. Husk at tage et rent på inden du forlader behandlingsrummet.
  • Både før og efter værnemidlet berøres bedes en god håndhygiejne finde sted.
  • Host/nys i dit ærme.
  • Jeg har som altid fokus på selv at holde en god håndhygiejne og vasker hænder, underarme og albuer grundigt mellem hver klient.
  • Du bedes komme tidligst 5 minutter før din behandling og forlade klinikken kort efter din tid er sluttet.
  • Vi er et lille sted og det er derfor desværre heller ikke muligt at vente på hinanden inde i klinikken.
  • Rør ved så lidt ting som muligt
  • Efter toiletbesøg åbn da gerne døren med et stykke toiletpapir og lad døren til toilettet stå åbent (jvf. “rengøring” tager toilethåndtagene rigtig dårligt i mod rengøring og vil derfor begrænses.
Klinikrummet
  • Der skiftes som altid lagner og nu også dynebetræk mellem hver klient.
  • Du ligger på varmetæppe med enten et engangslagen eller et almindeligt lagen under dig  og får som noget nyt en dejlig dyne over dig. De almindelige lagner og dynebetræk vaskes ved 60 grader, engangslagnerne benyttes en gang og kasseres efterfølgende og dynerne vaskes med jævne mellemrum på 40 grader.
  • Der lægges desuden som altid et nyt engangs “betræk” eller anden form for betræk på hovedstøtten.
  • Hovedstøtten inklusive hovedstøttens stel afsprittes og vaskes med vand og sæbe mellem hver behandling.
  • Det er muligt at justerer varmen i tæppet eller helt fjerne det.
  • Ønsker du varmetæppet fjernet til din behandling skal  dette noteres når du booker din tid. Eller senest aftenen inden din behandling i en sms til 41 11 48 08.
  • Vedr. siddepladser foruden min behandlerstol se venligst under punktet “Rengøring” herunder.
Rengøring
  • Der rengøres med sæbevand og med jævne mellemrum også med desinficerende middel på toilettet. Du må gerne være med til at spritte de steder af du har rørt inden du forlader toilettet, så vi sikrer os at det så vidt muligt er klar inden næste brug.
  • Der ligger små håndklæder til brug, som efter brug skal i håndklædespanden under vasken (disse vaskes ved 60 grader).
  • Kontaktflader såsom dørhåndtag, skuffereol, min behandlerstol, oliedunke, bakken til smykker, spejlet, indstilleren på varmetæppet mm. i behandlerlokalet rengøres med vand og sæbe mellem hver klient og med jævne mellemrum også med desinficerende middel. Benytter jeg andre remedier vil disse som altid også rengøres efter brug.
  • Stolen i rummet tager ikke godt imod den megen rengøring og det vil derfor være begrænset hvad denne angår. Ønsker du plastik dækket over den skal dette noteres i forbindelse med din booking eller skrives i en sms senest aftenen inden dit besøg til 41 11 48 08).
  • Der luftes ud mellem hver klient
  • Dørhåndtagene til toilettet har desværre vist at reagerer rigtig dårligt på rengøring, så rengøring her vil begrænses. åben evt. døren med et stykke toiletpapir.
  • Alle de steder du kan sidde har vist sig at reagerer dårligt på rengøring og vil derfor begrænses, så undlad at sætte dig ned. Ønsker du jeg dækker stolen til med plastik bedes dette noteres når du booker din tid eller sms´es senest aftenen inden din behandling på 41 11 48 08.råd og anbefali

Når klinikken holder åbent er det med Covid-19 in mente. Jeg holder fortsat øje med hvordan situationen forløber og ser jeg mig nødsaget til på ny at lukke ned, er dette hvad jeg må gøre.

Har du nogen spørgsmål?

Du er altid hjerteligt velkommen til at kontakte klinikken på telefon 41 114 808 (læg gerne navn, tlf. og hvad henvendelsen drejer sig om, hvis du skulle få fat i telefonsvaren. Så ringer jeg dig op så hurtigt jeg kan komme til det.

eller send en mail til info@corpocura.dk

Jeg glæder mig enormt til at byde dig indenfor, omend i en anderledes tid, men stadig med ønsket om at give dig den behandling du fortjener.

De kærligste hilsner
Anna 🌺

Book din aftale i dag

Vil du også gerne have CorpoCuras fantastiske massage?

Ring til klinikken på 41 114 808 eller book din aftale online


Ja tak – book online her

Scroll til toppen